Εργοθεραπεία είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη που μελετά και χρησιμοποιεί τα ανθρώπινα έργα στους τομείς της αυτοφροντίδας, αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου και παραγωγικότητας με στόχο να παρέχει τη δυνατότητα σε άτομα με περιορισμούς στη λειτουργικότητα να εκτελούν τις καθημερινές τους δραστηριότητες στο μέγιστο των ικανοτήτων τους (2005 Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών).

Σκοπός της Εργοθεραπείας είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών στον κινητικό, αισθητηριακό, αντιληπτικό, γνωστικό και κοινωνικό τομέα, στο μέγιστο δυνατό των ικανοτήτων τους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του παιχνιδιού, των οργανωμένων-σκόπιμων δραστηριοτήτων και των εξειδικευμένων θεραπευτικών προσεγγίσεων της Νευροεξελικτικής Αγωγής (Ν.D.T.  Bobath) και της Aισθητηριακής Ολοκλήρωσης      (SensoryIntegration )

Η εργοθεραπευτική διαδικασία περιλαμβάνει την αξιολόγηση, τον καθορισμό σκοπού και στόχων, το σχεδιασμό της θεραπευτικής παρέμβασης, την επαναξιολόγηση και τον τερματισμό της παρέμβασης.


 

Η Εργοθεραπεία παρέχει τις υπηρεσίες της σε παιδιά με:

  • Μαθησιακές Δυσκολίες

  • Νοητική Υστέρηση

  • Αναπτυξιακές Διαταραχές

  • Εγκεφαλική Παράλυση

  • Διαταραχές Προσοχής & Συγκέντρωσης.

  • Δυσκολίες στην γραφοκινητική ανάπτυξη

 

Καλύπτει δύο βασικές περιοχές δυσκολιών, τις λεπτές κινητικές δραστηριότητες και τις αδρές κινητικές δραστηριότητες.

 

Οι λεπτές κινητικές δραστηριότητες αφορούν:

  • λεπτούς χειρισμούς δαχτύλων και χεριών

  • τη δύναμη των μυών, τη σταθερότητα και τη θέση των άκρων

  • τις γραφοκινητικές δεξιότητες (λαβή, κράτημα μολυβιού)

  • τον έλεγχο του καρπού και του βραχίονα

  • τη λαβή και χρήση του ψαλιδιού

 

Οι αδρές κινητικές δραστηριότητες αφορούν:

  • την ικανότητα να πιάνει και να παίζει με τη μπάλα

  • την ισορροπία του σώματος

  • τον κινητικό συντονισμό

  • την ικανότητα συγκέντρωσης

  • την αυτό – αντίληψη

  • την ολοκλήρωση εργασιών

  • την ακολουθία εντολών

Χρειάζεται το παιδί μου εργοθεραπεία;

 

Ένα παιδί χρήζει Εργοθεραπείας όταν παρατηρούνται δυσκολίες στους παρακάτω τομείς:

 

Κινητικός Τομέας

  • Υπολείπεται στα στάδια κινητικής ανάπτυξης.

  • Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης.

  • Δεν έχει καλή ισορροπία και πέφτει συχνά.

  • Έχει φτωχή στάση σώματος (πχ βουλιάζει στην καρέκλα).

  • Έχει φτωχό έλεγχο σε λεπτές κινήσεις και χειρίζεται με δυσκολία μικρά αντικείμενα ή το μολύβι – ψαλίδι.

  • Υπάρχουν δυσκολίες στη γραφή (σχηματισμός γραμμάτων/αριθμών, σύνθεση λέξεων).

 

Αισθητηριακός Τομέας

  • Παρουσιάζουν υπερβολική ευαισθησία στο άγγιγμα (αποτραβιούνται ή αντιδρούν αρνητικά).

  • Αποφεύγουν δραστηριότητες φροντίδας εαυτού όπως χτένισμα ή κόψιμο μαλλιών, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών.

  • Είναι υπερβολικά ευαίσθητα στους ήχους ή θορύβους.

 

Συμπεριφοριστικός Τομέας

  • Διασπάται εύκολα η προσοχή τους, η οργάνωση και η συγκέντρωσή τους.

  • Δυσκολεύονται να μείνουν σε μια θέση και παρουσιάζουν διαρκή κινητικότητα.

 

 

Δραστηριότητες Καθημερινής Διαβίωσης

  • Δυσκολεύονται στο φαγητό (χρήση σκευών), στην τουαλέτα, στην ένδυση – απόδυση.

  • Δυσκολεύονται στη σίτιση (προβλήματα στη μάσηση, λερώνονται αρκετά κατά τη διάρκεια του φαγητού)
     

Η εργοθεραπεία προσφέρει σε ένα παιδί την ικανότητα και την αυτοπεποίθηση να ανταπεξέλθει και να ανταποκριθεί με επιτυχία σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Το πρόγραμμα παρέμβασης περιλαμβάνει τη χρήση σκόπιμων δραστηριοτήτων και συγκεκριμένα στην     Παιδιατρική Εργοθεραπεία τη χρήση του παιχνιδιού για τη βελτίωση των απαιτούμενων δεξιοτήτων για την προαγωγή της λειτουργικότητας του παιδιού.

Στο Κέντρο μας με τη συμβολή των , το παιδί σας θα αποκτήσει εκείνες τις κινητικές δεξιότητες που του είναι απαραίτητες στην καθημερινότητά του.

  • Facebook - White Circle