top of page
Pencils

Κέντρο Μελέτης • Μαθησιακές δυσκολίες • Λογοθεραπεία • Εργοθεραπεία • Συμβουλευτική γονέων • Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης • Summer Camp • Το Κέντρο Μελέτης Λογοτεχνείο επωμίζεται την ευθύνη της σχολικής μελέτης και της ενισχυτικής διδασκαλίας των μαθητών, προκειμένου η προετοιμασία για το σχολείο να μην αποτελεί έναν πρόσθετο παράγοντα πίεσης στην ήδη βεβαρημένη καθημερινότητα των γονιών. Τμήματα ειδικής διαπαιδαγώγησης που απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου με Μαθησιακές δυσκολίες, Αισθητηριακά ελλείμματα, Διαταραχές Ανάπτυξης, Διαταραχές Λόγου, Δυσκολίες προσαρμογής, Δυσκολίες συμπεριφοράς, Διαταραχές της Συγκέντρωσης και της Προσοχής. Φροντιστηριακά τμήματα Γυμνασίου Λυκείου. Προετοιμασία για Πρότυπα Σχολεία.

Πώς να ξεγελάσετε ένα πολύ εκλεκτικό παιδί

Ορισμένα παιδιά είναι πολύ εύκολα στο φαγητό, άλλα πάλι όχι και τόσο. Δυστυχώς στα παιδιά δεν λειτουργεί το «φακελάκι», τουλάχιστον όχι όσο είναι πολύ μικρά σε ηλικία. Γι’ αυτό προτείνουμε ορισμένους εναλλακτικούς τρόπους ώστε να δείτε ποιος από αυτούς θα κάνει το παιδί σας να φάει περισσότερο.

Οι τρόποι αυτοί βασίζονται στην εμπειρία μας και σε συζητήσεις που έχουμε με διάφορους γονείς. Δεν θα τους βρείτε σε κάποιο επιστημονικό βιβλίο. Γι’ αυτό σας προσκαλούμε να μας πείτε κι εσείς τι κόλπα χρησιμοποιείτε στα δικά σας παιδιά.

· Ο κανόνας «πρώτα δοκιμάζεις, μετά απορρίπτεις». Κάνετε συμφωνία με το παιδί σας πρώτα να δοκιμάζει τα νέα φαγητά και μετά να σας λέει εάν του αρέσουν ή όχι. Το πλεονέκτημα είναι ότι στην αρχή έχετε πολλές επιλογές. Με τον καιρό όμως αυτές μειώνονται και στο τέλος μπορεί να σας απομείνουν μόνο τα γλυκά και τα παγωτά. Γι’ αυτό καλό θα είναι να δοκιμάζετε και 2-3 παραλλαγές σε κάθε συνταγή, πριν την απορρίψετε.

· Ως συνέχεια της παραπάνω πρότασης είναι να εμπλέξετε το παιδί σας στη διαδικασία του μαγειρέματος. Να το ρωτήσετε για παράδειγμα γιατί δεν του άρεσε το φαγητό και να του ζητήσετε να σας προτείνει τρόπους να το βελτιώσετε. Το παιδί νιώθει ότι παίρνει ενεργά μέρος στο μαγείρεμα και νιώθει την όλη διαδικασία σαν παιχνίδι. Στα μεγαλύτερα παιδιά, ίσως θα ήταν καλό να τους ζητούσατε να σας βοηθήσουν, πχ ετοιμάζοντας τη σαλάτα.

· Τα πολύχρωμα βιβλία μαγειρικής συνήθως ξετρελαίνουν τα παιδιά. Δίχως να θέλουμε να σας προσβάλλουμε, αλλιώς δείχνει μια μακαρονάδα στις φωτογραφίες κι αλλιώς στο πιάτο που μόλις σερβίρατε. Προσπαθείστε να διακοσμήσετε το πιάτο του παιδιού ώστε η διαδικασία του φαγητού να γίνει πιο διασκεδαστική για το παιδί.

· Δώστε στο παιδί το δικαίωμα της επιλογής. Χωρίστε το πιάτο του παιδιού στη μέση. Το μισό θα είναι το φαγητό του και το υπόλοιπο μισό το φαγητό που τρώτε εσείς. Το παιδί θα έχει δικαίωμα να φάει ότι θέλει. Με τον καιρό, λόγω περιέργειας, θ’ αρχίσει να τρώει όλο και περισσότερο από το φαγητό που τρώτε κι εσείς.

· Σε μεγαλύτερα παιδιά, η παραπάνω πρόταση λειτουργεί και ως εξής: το μισό πιάτο είναι γεμάτο με κάποιο γνωστό και αγαπημένο φαγητό του παιδιού. Στο υπόλοιπο μισό βάζετε κάποια νέα γεύση ή κάποιο από τα λιγότερο αγαπημένα του φαγητά. Η συμφωνία είναι πως εάν φάει ικανοποιητική ποσότητα και από τα δύο φαγητά, τότε έχει δικαίωμα και σε κάποιο γλυκό ή κάτι άλλο που του αρέσει μετά το φαγητό.

· Αν και καλό είναι να μαθαίνουν τα παιδιά να πλένονται και να κάθονται στο τραπέζι, δοκιμάστε ν’ αφήσετε το παιδί ελεύθερο την ώρα του φαγητού. Μπορεί για παράδειγμα να παίζει στο δωμάτιό του και να έρχεται να φάει 2-3 μπουκιές όταν εκείνο το θελήσει. Όχι απαραίτητα όταν εσείς κάθεστε για φαγητό. Κάποιος βέβαια θα πρέπει να επιβλέπει εάν και πόσο τρώει τελικά το παιδί, καθώς είναι σύνηθες το φαγητό να πηγαίνει στα κατοικίδια του σπιτιού όταν εσείς δεν προσέχετε τα παιδιά.

· Όλοι οι διατροφολόγοι λένει ότι δεν πρέπει να τρώμε μπροστά στην τηλεόραση επειδή δεν προσέχουμε τι τρώμε, με αποτέλεσμα να τρώμε πολύ περισσότερο. Στην περίπτωση ενός παιδιού που δεν τρώει όμως, η τηλεόραση ίσως να είναι η λύση.

Ελιζιάννα Χριστοδούλου, Παιδιατρική εργοθεραπεύτρια SIT


bottom of page