Robert Fulghum: "Ό,τι πραγματικά πρέπει να ξέρω το έμαθα στο Νηπιαγωγείο"
Ισχύει το ίδιο για τη σχολική ετοιμότητα;
Η μάθηση είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που χρειάζεται την ενεργοποίηση πολλών συστημάτων. Η γνώση χτίζεται σε καθημερινή βάση και από τάξη σε τάξη. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες βρίσκονται συχνά αντιμέτωπα με γνωστικά κενά που τα εμποδίζουν να οικοδομήσουν τη γνώση.
Δυστυχώς, η σημερινή σχολική πραγματικότητα απαιτεί τάξεις με «στρατιωτάκια» που ακολουθούν άκαμπτα προγράμματα σπουδών, θεωρώντας ότι όλα τα παιδιά έχουν την ίδια γνωστική βάση και σχολική ετοιμότητα για να λάβουν τη γνώση.
Οι πιο σύγχρονες, λοιπόν, παιδαγωγικές θεωρίες προτείνουν να ξεκινά η διδασκαλία από το ίδιο σημείο για όλους και με τις ίδιες προσδοκίες, αλλά ακολουθώντας την πυρηνική-γνώση που άπτεται στην ετοιμότητα του κάθε μαθητή. Έτσι, οι μαθητές που δεν έχουν κατακτήσει την προαπαιτούμενη γνώση δεν εξαιρούνται της διαδικασίας, αλλά ακολουθούν με άλλο ρυθμό. Στόχος είναι η αυτονομία στην μάθηση χωρίς την περιθωριοποίηση και την αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών.
Τελικά, φτάνει «ό,τι μάθαμε στο νηπιαγωγείο;» ή κάθε μέρα αποτελεί την βάση για να χτίσουμε τη γνώση;
Ζεμπίλης Γιάννης, Μαθηματικός
Λογοτεχνείο | Πλατεία Αγγέλου Σικελιανού 5, 2109707995 | Λεωφ. Μαρίνου Αντύπα 41, 2109764613 | Ηλιούπολη, Νότια Προάστια | info@logotexneio.gr
コメント