top of page
Pencils

Κέντρο Μελέτης • Μαθησιακές δυσκολίες • Λογοθεραπεία • Εργοθεραπεία • Συμβουλευτική γονέων • Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης • Summer Camp • Το Κέντρο Μελέτης Λογοτεχνείο επωμίζεται την ευθύνη της σχολικής μελέτης και της ενισχυτικής διδασκαλίας των μαθητών, προκειμένου η προετοιμασία για το σχολείο να μην αποτελεί έναν πρόσθετο παράγοντα πίεσης στην ήδη βεβαρημένη καθημερινότητα των γονιών. Τμήματα ειδικής διαπαιδαγώγησης που απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου με Μαθησιακές δυσκολίες, Αισθητηριακά ελλείμματα, Διαταραχές Ανάπτυξης, Διαταραχές Λόγου, Δυσκολίες προσαρμογής, Δυσκολίες συμπεριφοράς, Διαταραχές της Συγκέντρωσης και της Προσοχής. Φροντιστηριακά τμήματα Γυμνασίου Λυκείου. Προετοιμασία για Πρότυπα Σχολεία.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ




Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μια κατηγορία δυσκολιών σύμφωνα με την οποία το άτομο έχει δυσκολία να μάθει με τον καθιερωμένο τρόπο. Το ότι ένα άτομο δυσκολεύεται να μάθει με τον συμβατικό τρόπο δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μαθαίνει με έναν διαφορετικό τρόπο. Έτσι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ορισμένα άτομα παρουσιάζουν «μαθησιακή διαφορετικότητα» και όχι ότι δεν έχουν την ικανότητα να μαθαίνουν. Οι δυσκολίες αυτές που είναι φανερές κατά την εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζουν σημαντικά τη μάθηση, την επίδοση και τη συμπεριφορά και δεν εκδηλώνονται με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα παιδιά. Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις και δυσκολίες που συχνά παραμένουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους.


Ο ειδικός παιδαγωγός αναλαμβάνει περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει προηγηθεί η διάγνωση του παιδιού από κάποιο δημόσιο διαγνωστικό φορέα (Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, ΚΕΣΥ) που αφορά κάποια σχολική πρόκληση και ειδική δυσκολία. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της διάγνωσης, σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης που περιλαμβάνει γενικούς και ειδικούς στόχους. Ανάλογα με τις ειδικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα παιδί οι στόχοι μπορεί να αφορούν στην ανάγνωση, στη γραφή ή σε ένα συνδυασμό και των δύο.


Επίσης, οι στόχοι μπορεί να επικεντρώνονται και σε άλλους τομείς όπως τα μαθηματικά, η ενίσχυση της μνήμης, η κατανόηση, η βελτίωση της συγκέντρωσης της προσοχής, η λεκτική ή και η μη λεκτική επικοινωνία, η αυτοεξυπηρέτηση. Μεγάλη έμφαση δίνει ο ειδικός παιδαγωγός στην επικοινωνιακή και κοινωνική συνδιαλλαγή του παιδιού με το οικείο περιβάλλον του (οικογένεια, σχολείο) αλλά και με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.Προτεραιότητα του ειδικού παιδαγωγού είναι να αυξήσει την ποιότητα της καθημερινής διαβίωσης του παιδιού. Του δείχνει πώς να μαθαίνει, διδάσκοντας του στρατηγικές μάθησης και χρησιμοποιώντας εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας.


Επιπλέον, αξιοποιεί δημιουργικά τις δυνατότητες του κάθε παιδιού και μέσα από παιγνιώδεις βιωματικές δραστηριότητες βοηθά το παιδί να οργανώσει ποιοτικά το χώρο και το χρόνο του συμβάλλοντας στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του.



ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΜΑΝΟΣ

ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ


bottom of page